Ikväll är det dag för midnattsloppet i Göteborg. En mil att springa runt på Göteborgs gator på kvällen. Det är en grym upplevelse. Målet är dock endast att klara av loppet på under 50 minuter eftersom löpträningen har varit så dålig och jag vet att det kommer vara en massa folk i vägen. Detta blir dock mitt sista löparpass på ungefär ett halvår eftersom jag ger upp löpningen till förmån för muskelbyggandet i höst. Till våren är det nya tag dock. Har satt ett ambitiöst mål på att klara av Växjöloppet som är en mil på under 40 minuter, eller åtminstone väldigt nära. 

Men nu är det Midnatsloppet som gäller först. Får se om vädret tillåter detta dock. Har ju inte tränat mer än typ 5 gånger i sommar så är inte alltför motiverad att springa ändå och är vädret förskräckligt så blir det nog till att sitta på avbytarbänken för mig den här gången... Men men, vi får se vad som händer. Önska mig lycka till så återkommer jag med tid, om det blir nån. 




Pain is just weakness leaving the body...

Gillade du detta? Läs då gärna även om:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar