ALA - Alfa liponsyra, kosttillskottet som håller dig frisk


Alfa liponsyra är ett av de bästa kosttillskotten som finns och jag kan inte leva utan det, bokstavligt talat. Det påstås ha effekter som att som att stabilisera insulinnivåerna, hjälpa till med viktnedgång, ökar kreatinupptaget och bygger fettfri muskelmassa. Låter som ett mirakelpiller men jag skiter faktiskt fullständigt i huruvida de här effekterna är sanna eller ej för det är inte därför jag äter ALA.

Alfa liponsyra är en av de kraftfullaste antioxidanterna som finns och höjer upp de andra nivåerna av antioxidanter i kroppen. När du tränar mycket kan andelen fria radikaler i kroppen öka vilket kan leda till att du blir sjuk lättare under hårda träningsperioder och antioxidanterna bekämpar dessa. Det innebär kort och gott att du blir friskare med ALA och om du är som jag och varvar småförkylningar med gigantiska sängliggande förkylningar om vartannat hela tiden så är ALA en guldgruva. Så fort jag slutar med ALA kommer förkylningarna tillbaka och börjar jag känna en förkylning komma krypande så räcker det oftast med en extra tablett (jag käkar inte ens en rekommenderad daglig dos i vanliga fall) så håller jag mig frisk. Om de andra effekterna fungerar så är det ju bara ett plus men för er som är sjuka mycket så testa så kan jag i princip garantera att du kommer att bli friskare. 

Pain is just weakness leaving the body...

Gillade du detta? Läs då gärna även om:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar