Midnattsloppet Göteborg 2011 avklarat


Så vart midnattsloppet i Göteborg 2011 avklarat. Men hade jag fått bestämma så hade det kunnat kvitta. Vädret  var hemskt. Det innan loppet regnade det floder. Som tur var höll det upp precis när vi skulle springa. Det var dock lite kul att testa på att springa i startgrupp 1C. När jag anmälde mig hade jag precis klarat milen på under 45 och var lite optimistisk. Men fördelen var att ingen sprang i vägen och så fort jag började hålla mitt vanliga löpartempo så kände jag hur massan drev i från mig. Däremot fattar jag inte varför vi i Göteborg måste ha de tråkiga färgerna när vi springer. I Stockholm får de gröna och blå t-shirtar, vi får gula och orange.  Men men vad ska man göra åt det.

Enda problemet som var under loppet var egentligen dessa vätskestationer. De sätter ut en gigantisk skylt där det står vatten, skriver med små bokstäver under (100m) ställer en jättelång kille i vägen så man inte ser det och direkt efter kommer denna förskräckliga Enervit engergidryck. Törstig som man är chansar man och dricker och sen är magen förstört. Resterande 7 km var det en jakt på och komma till toaletten snarare än mål vilket förstör en del av löpningen. Nästan som de försöker att lura en till att dricka den där Enervit bara för att de vet hur vidrigt den smakar. Nästa 1 milslopp blir det att hoppa över vätskestationerna. Borde gjort det igår  med men hade druckit lite dåligt under dagen och var törstig. 

Summan av kardemumman då? Kom in på föga imponerande 49.08. En liten förbättring från förra året men fyra minuters försämring från i våras på växjöloppet. Tydligen har träning betydelse. Men det är bara att ta nya tag till nästa gång. Nu lägger jag löparskorna på hyllan för resten av det här året. Nästa gång de tas fram blir det hårdträning inför växjöloppet då tiden ska slipas ner så nära 40 (helst under) som möjligt. Men först ska vi lägga på lite muskelmassa i höst. En beställning på 2000 papp på gymgrossisten och en massa mat ska bidra med detta, lycka till med träningen i höst ;)


Pain is just weakness leaving the body...

Gillade du detta? Läs då gärna även om:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar