Kampsport

Kampsport! Ja den mest underbara sporten man kan träna. Själv börja det mest som en kul grej  när jag jobbade och en kompis undrade om jag ville hänga med och testa. Ville jag börja träna kampsport? Självklart hade jag varit sugen och grejen med kampsport är att prestationen hänger på vad man själv sätter för mål för att prestera, inte vad som är tränarens mål.

För mig handlar kampsport om så mycket mer än bara träning. Jag var rätt omotiverad till det mesta när började med brasiliansk jiu jitsu. Att träna kampsport gav mig en ökad självkänsla men även en väldigt bra terapi i den form att mådde jag dåligt kunde jag både dela ut och ta emot stryk vilket kan vara  precis det man behöver ibland. Att regelbundet träna brasiliansk jiu jitsu ger mig möjlighet att lufta mina känslor och träna som jag vill.

När man tränar kampsport kan man känna all den gemenskap som finns i ett fotbollslag fast man presterar själv på en träning. För min handlar det inte om att komma  först, bara att inte komma sist....

Pain is just weakness leaving the body...

Gillade du detta? Läs då gärna även om:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar