Lär dig MMA hemma framför tv-apparaten

Ja visst nu kan du lära dig MMA på nolltid från UFC mästarna dem själva. I alla fall om man får tro marknadsföringen för det här senaste spelet, UFC personal trainer. Min första tanke är gud vad löjligt. Det går inte att lära sig kampsport på tevespel, det blir bara dumheter av alltihopa. Det kommer bara sluta i ännu mer fördomar mot kampsportare och människor som tror de kan MMA. De blir även nästan billigare och betala en terminsavgift och sticka ner till klubben o träna en termin än att köpa spelet, iaf på en mindre ort.
Å andra sidan blir jag ju lite sugen. Det ser lite kul ut och det påminner ju lite om bodycombat fast du slipper skämma ut dig framför en massa andra människor. Om du redan tränar MMA och behöver öva på tekniker själv hemma men har svårt att hitta motivationen utan en tränare som skäller på dig kan ju detta vara lösningen. Men mest nyfiken blir jag på hur du ska kunna lyfta traktordäck i vardagsrummet. Skaffar jag nångång en kinect till mitt 360 så blir det nog att testa detta. Se för er själva.



Pain is just weakness leaving the body...

Gillade du detta? Läs då gärna även om:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar